لطفا چهره کودکان را نقاشی نکنید!

بسیاری از کودکان دوست دارند برای مراسم خاص ، مثل شب تولدشان صورت خود را شبیه شخصیت های کارتونی کنند. اگر شما هم قصد دارید چهره کودکان را نقاشی کنید باید به نکاتی توجه کنید .

چرا نباید صورت کودکان را نقاشی کنیم؟

تمام متخصصان پوست و مو و اطفال توصیه می کنند تا جای ممکن از لوازم آرایش روی پوست بچه ها و به ویژه صورتشان استفاده نکنید زیرا این مواد مملو از ترکیبات شیمیایی هستند که برای بدن کودکان مضر است. البته توصیه ی مجله سلامتی راستینه این است که تا حد امکان این نوع طرح ها را روی دست کودکان بکشید.
خوب است بدانید در سال ۲۰۱۴ میلادی ، بعد از جشن هالووین آزمایشی روی ۱۰ نمونه رنگی که در بازار فرانسه موجود بود و برای نقاشی صورت کودکان استفاده می شد، انجام گرفت. نتایج این آزمایش به حدی شوکه کننده بود که پژوهشگران خواهان تصویب قوانینی در رابطه با استانداردسازی رنگ های مخصوص چهره کودکان و درج ترکیبات این مواد روی بسته بندی آنها شدند. بر اساس نتایج این تحقیق، نیمی از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مختل کننده فعالیت غدد درون ریز بودند. به عنوان مثال پاربن جزو ترکیباتی است که در اغلب این محصولات به کار می رود و حتی دوز پایینی از آن اختلالات هورمونی ایجاد می کند.
همچنین بیش از نیمی از این محصولات بهداشتی ، حاوی مواد معطری بود که برای پوست حساس و نازک کودکان حساسیت زاست. از پیگمنت های رنگی نیز نباید غافل شد که از فلزات سنگینی مانند سرب، جیوه، نیکل و کبالت درست شده است.
نکته : البته به طور حتم رنگ های استانداردی نیز در بازار موجود است و بهتر است قبل از خرید از سلامت این رنگ ها و نشان استانداردشان مطمئن شوید .

چه نوع رنگی بخریم؟

هرگز از لوازم آرایش بزرگسالان برای آرایش چهره کودکان استفاده نکنید زیرا پوست کودکان نازک تر و حساس تر است وpH آن نیز مشابه پوست افراد بالغ نیست و این احتمال وجود دارد که با مصرف طولانی مدت محصولات آرایشی مخصوص خانم ها ، پوست کودک دچار چین و چروک و حساسیت شدید شود. تشخیص لوازم آرایش تقلبی کار زیاد سختی نیست ، بنابراین از خرید مواد آرایشی ارزان قیمت نیز برای آنها پرهیز کنید .اگر قصد دارید چهره کودکان را نقاشی کنیدبهتر است انواعی را انتخاب کنید که از سوی سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته و روی آن ذکر شده برای نقاشی صورت کودکان! این محصولات ضد حساسیت و بدون بو هستند و از مواد سمی در آنها استفاده نشده است. بهتر است از محصولات آرایشی دور دهان کودک استفاده نکنید، گرچه قید شده حتی خوردن آن هم بدون اشکال است و سمی نیست. نکته مهم دیگر اینکه باید به زمان انقضای محصول توجه داشته باشید. ۱۸ ماه بعد از باز شدن در قوطی رنگهای مخصوص نقاشی چهره کودک باید آن را دور انداخت .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید