حقایقی پیرامون مراقبت از پوست صورت

هزاران نوع کرم ضدپیری، مرطوب‌کننده، لوسیون، سرم، ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده وجود دارند و شما می‌توانید صدها دلار بابت برندهای لوکس یا تنها چند دلار در داروخانه برای خرید آنها هزینه کنید. متخصصان پوست معتقدند بسیاری از برندهای ارزان‌قیمت در داروخانه‌ها همانند مارک‌های لوکس عمل می‌کنند، زیرا اکثر مواد تشکیل‌دهنده آنها مشابه هستند. اما چه رازی در این میان وجود دارد؟ راز درخشش پوست خود را با انتخاب محصولاتی مناسب برای نوع پوست خود پیدا کنید.

انتخاب محصولاتی مناسب برای مراقبت از پوست صورت

صابون و پاک‌کننده مایع

اکثر صابون‌ها برای استفاده در صورت نامناسب هستند زیرا حاوی ترکیباتی‌اند که ممکن است باعث تحریک و خشک شدن پوست شوند. پاک‌کننده مایع صورت و یا محصولات به شکل کف، آسیب کمتری می‌زنند. برخی از آنها علاوه بر تمیز کردن، صورت شما را مرطوب نیز می‌کنند.
امی دریک که متخصص زیبایی پوست است، به خانم‌ها توصیه می‌کند از یک مایع تمیزکننده صورت حاوی سرامیدها و لیپیدها استفاده کنند که به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند.
اگر اصرار بر استفاده از صابون دارید، از صابون‌های حاوی لوریل سولفات سدیم استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. در عوض به دنبال صابون‌های مرطوب‌کننده با ترکیباتی مانند گلیسیرین و روغن‌های گیاهی باشید.
اگر پوست چرب یا آکنه دارید، از پاک‌کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید، چراکه سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند، یا بنزوئیل پراکسید، که به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند. این امر می‌تواند مانع از ایجاد آکنه روی پوست بیشتر شود.

کرم‌های ضدپیری

چگونه رتینوئیدها و مرطوب‌کننده بدون نسخه و سرم های حاوی رتینوئیدها به کاهش علائم پیری پوست کمک می‌کنند؟ جفری دوور، متخصص پوست می‌گوید: آنها گردش خون را افزایش می‌دهند و می‌توانند باعث ایجاد کلاژن شوند. ترکیب دیگری به نام (GABA گاما آمینوبوتیریک اسید)، که یک انتقال‌دهنده عصبی است، به نظر می‌رسد که در سطح عصب برای کاهش چین‌ و چروک به‌طور موقت عمل می‌کند.
کرم‌های حاوی رتینیل پروپیونات یا رتینول که به‌عنوان مشتقات ویتامین A در پوست یافت می‌شود را امتحان کنید.اطلاعات روی بسته‌بندی را مطالعه کنید. عناصر تشکیل‌دهنده مانند پپتیدها و سیرتین که نوعی پروتئین هستند، به صاف کردن بافت ناهموار و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند.
اصطلاحات PAL KTTS ، پپتیدهای مس و الیگوپپتید پالمیتیل را در لیست مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های ضد پیری جستجو کنید.

مرطوب‌کننده

پوست صورت شما دائما در معرض هوا و آلاینده‌هایی است که باعث می‌شود پوست رطوبت خود را از دست بدهد. ده‌ها سال است که ژل‌هایی با مواد نفتی قدیمی به‌عنوان مرطوب‌کننده ارزان‌قیمت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. عملکرد این مواد به‌صورت آب‌رسانی به پوست است، اما اشکال آن این است که چرب و سنگین است.
مرطوب‌کننده‌هایی وجود دارند که خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی به پوست را دارند بدون اینکه باعث چرب شدن پوست شوند. مواد مرطوب‌کننده به حفظ رطوبت کمک می‌کنند و در عین ‌حال باعث نرمی و لطافت پوست نیز می‌شوند. به‌علاوه، آنها می‌توانند موقتاً خطوط ریز اطراف چشم یا گردن را به حداقل برسانند. دکتر دوریس دی، که متخصص پوست است معتقد است بسیاری از محصولات مراقبت از پوست هر دو مزیت مرطوب‌کنندگی و ضد پیری را به همراه دارند.
به دنبال کرم‌های حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک باشید که به‌طور موقت باعث پف کردن پوست می‌شوند و ظاهر خطوط و چین‌ و چروک‌های ظریف را به حداقل می‌رسانند.

کرم‌ها و لوسیون‌های لایه‌بردار

عناصر تشکیل‌دهنده در مرطوب کننده‌ها و سرم‌ها باید از طریق خارجی‌ترین لایه پوست جذب شوند تا به‌طور مؤثر عمل کنند. استفاده از یک لایه‌بردار دو بار در هفته به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود کرم‌ها به‌طور مؤثرتری در پوست نفوذ کنند. همچنین کمک می‌کند تا پوست صاف‌تر و بدون لکه به نظر برسد. برخی از پاک‌کننده پوستی که حاوی مواد لایه‌بردار نیز هستند به ‌اندازه کافی ملایم هستند که بتوان هر روز از آنها استفاده کرد.
برای تهیه یک لایه‌بردار مؤثر اما ملایم به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسیدگلیکولیک، اسیدلاکتیک، اسیدسالیسیلیک یا اسیدمالیک هستند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید