سلامت محیط کار

به منظور حفاظت و احترام به محیط زیست، اقداماتی را می توان انجام داد که بدون آسیب رساندن به آن، بتوانیم از طبیعت لذت ببریم.
این اقدامات شامل:استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی، استفاده از ظروف تجزیه پذیر و چند بار مصرف، جمع آوری زباله ها، حفظ پاکیزگی و صرفه جویی در مصرف آب و محافظت از پوشش گیاهی و درختان.
بسیاری از افراد در زمان های فراغت خود در محیط کار به جست و جو در تلفن های همراه خود، نشستن و بستن چشم های خود پشت میز اکتفا می کنند.
اما بهتراست بدانید این نوع از استراحت نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روانی شما نیز مفید نخواهد بود.
زندگی اداری به قدر کافی ایستا و بی حرکت هست و شما برای حفظ سلامت خود نباید از ورزش کردن و داشتن فعالیت فیزیکی هنگام کار غافل شوید.

مغز ما از 73درصد آب تشکیل شده است، بنابراین مصرف آب به بهبود کیفیت خواب، سطح انرژی و همچنین توانایی تمرکز، وضوح ذهن، آگاهی و هوشیاری ما کمک میکند.
این به نوبه خود به ما کمک میکند تا در محل کار بیشتر مولد باشیم.
تعارض میان کار و زندگی زمانی به وجود می آید که کارکنان دریابند نقش های آنان در محیط کار و خانواده، با یکدیگر تداخل داشته و برای یکدیگر مزاحمت ایجاد میکنند.
همه ی استرس ها، منفی و مضر نیستند و جزئی از ماهیت کار محسوب میشوند. تحقیق های انجمن بهداشت روانی کانادا در سال 2001 میلادی نشان می دهد کارکنانی که استرس ناشی از کار را مثبت تلقی میکنند، از بهره وری بالایی برخورداند.
محل کار شما مکانی است که ساعت های زیادی را در آن می گذرانید و احتمالا باافراد زیادی نیز سرو کار دارید.
برای اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید، توصیه های سازمان جهانی بهداشت در محل کارتان به اجرا گذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید