روغن کرچک چیست؟ خواص روغن کرچک

روغن کرچک روغنی گیاهی است که از یک فرآیند فشرده سازی و استخراج گیاه کرچک بدست می آید. این دانه ها غنی از تری گلیسرید هستند که این امر آنها را بسیار ارزشمند می کند، اما آنها حاوی مقدار کمی سم به نام ریسین نیز هستند که به طور بالقوه در مقدار غلیظ شده یا بیش از حد، مرگبار است. با این حال، در اغلب موارد، فواید آن از این خطر بیشتر هستند.

فواید سلامتی روغن دانه کرچک، شامل مراقبت از پوست، مو، تسکین رماتیسم، اختلالات قاعدگی و یبوست می باشد. همچنین در مراقبت از دهان، شیردهی مناسب و کنترل تولد کمک می کند.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک، روغن بی مزه و بی بویی است که از دانه های کرچک به دست آمده از گیاه کرچک استخراج می شود که به لحاظ علمی به نام Ricinus Communis شناخته می شود. حدود نیم قرن پیش، روغن کرچک برای بسیاری از کودکان یک کابوس بود و دلایل ضعیفی برای آن وجود داشت. روغن کرچک به طور گسترده ای به عنوان یک مسهل و به طور خاص به عنوان یک دارو در برابر تقریبا تمام بیماری ها در کودکان و سالمندان استفاده می شود. این بیماری های احتمالی شامل سرفه، سرما و تب، یبوست، سوء هاضمه، مصرف مواد سمی، کرم های نواری و کرم های گرد روده ای، بیماری های پوستی و تعدادی دیگر می باشد. ایده ی چنین درمانی این بود که نقص در معده ریشه ی تمام مشکلات دیگر است. بنابراین، هر زمان که مشکلی داشتید، نیاز به پاکسازی کامل سیستم گوارش دارید و مشکل از بین خواهد رفت. تمام موارد استفاده دارویی از روغن کرچک عمدتا به علت خواص میکروبی، سمی، خفیفی و ضدعفونی کننده آن است.

فواید سلامتی روغن دانه کرچک

اجازه دهید نگاهی به آنچه که این روغن قدرتمند برای ما به ارمغان می آورد بیندازیم. فواید سلامتی روغن کرچک شامل موارد زیر می شود:

درمان رماتیسم

ریکینولئیک، اولئیک و لینولئیک و سایر اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک، در درمان روماتیسم، آرتریت و نقرس بسیار موثر هستند. آنها به راحتی از طریق پوست به بدن نفوذ می کنند. روغن کرچک با داروهای دیگر برای روماتیسم مخلوط می شود تا نفوذ و اثرات آنها را افزایش دهد.

کمک به کنترل بارداری

روغن کرچک، درمانی حاوی سمی به نام ریسین (یک پروتئین) است که اگر در دوزهای بسیار پایین مصرف شود، به عنوان یک ماده میکروب کش عمل می کند. به خاطر این ویژگی، روغن کرچک به عنوان اسپرم کش در ژل ها و لوسیون های اسپرم کش استفاده می شود. اگر در دوزهای بالاتر برای زنان باردار تجویز شود، ممکن است باعث سقط جنین شود. با این حال، این روش دوم کنترل تولد می تواند برای مادر نیز کشنده باشد و هرگز توصیه نمی شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید